Benőtt köröm lézeres kezelése

Benőtt köröm kezelése CO2 lézerrel

A köröm benövése rendkívül kellemetlen tud lenni, és különösen akkor okoz sok bosszúságot, ha már sokadszorra kell a sebészetre mennünk emiatt. A lézeres kezeléssel kiegészített sebészeti beavatkozás éppen ebben hozott újdonságot: a benőtt köröm kezelését elég egyszer elvégezni, ezután pedig már sosem lesz több problémája a korábban folyamatosan benövő körömrésszel.

A köröm benövése leggyakrabban a láb nagyujján alakul ki: a folyamat többféle okból is elkezdődhet, de leggyakrabban a köröm sarkainak helytelen levágására és a szűk, rosszul szellőző cipő hordására vezethető vissza. A benőtt köröm egyre inkább nyomni kezdi a közvetlen közelében elhelyezkedő szöveteket, ami vérzékeny sarjszövet képződéséhez és folyamatosan jelenlévő, fájdalmas gyulladás kialakulásához vezet. Bakteriális vagy gombás fertőzések is kialakulhatnak, amelyek tovább erősítik a gyulladásos folyamatokat.

Ebben az esetben sajnos már nem jelent megoldást, ha Ön egyszerűen csak kivágja az benőtt köröm sarkát. Átmeneti javulás ugyan néha elérhető így, rövid idő elteltével azonban újra megjelennek az imént leírt tünetek, ráadásul egyre súlyosabbá is válnak. Ebben az esetben mindenképp fel kell keresnie egy olyan szakrendelést, ahol a benőtt körömrészt képesek szakszerű módon eltávolítani.

Miért előnyösebb a lézeres kezelés, mint a hagyományos sebészeti beavatkozás?

Főként azért, mert ebben az esetben végleges megoldásról van szó. A benőtt köröm hagyományos, lézer nélkül végzett sebészi eltávolítása során is megvan rá az esély, hogy az érintett körömrész meggyógyuljon, az esetek egy részében azonban ismét benő a köröm, a műtétet így újra el kell végeztetni. Elég, ha az érzékeny területen nem jól vágjuk le benövésre hajlamos körömszélt és a probléma újra megismétlődik.

A lézeres kezeléssel kiegészített sebészi eljárás ezt a problémát küszöböljük ki teljes egészében. A hagyományos sebészi beavatkozással szemben itt nemcsak a benőtt körömdarab kerül kivágásra, hanem a köröm termelődéséért felelős sejtek is eltávolításra kerülnek a körömágyból a köröm kivágását követő lézeres kezelésnek köszönhetően. A benövésre hajlamos körömrész így soha többé nem tud újratermelődni, ezáltal pedig benőni sem.

Hogyan zajlik benőtt köröm lézeres eltávolítása?

A műtétet lidokainos helyi érzéstelenítés mellett végezzük: a benőtt körömlemezt először teljes hosszában kivágjuk, majd lézerfénnyel roncsoljuk el a körömágy azon sejtjeit, amelyek az eltávolított körömrész anyagát pótolnák. Lézerfénnyel roncsoljuk el továbbá a vérzékeny sarjszövetet és az egyéb, szintén gyulladt szövetrészeket is. Ezzel a későbbi bakteriális vagy gombás eredetű fertőzések ismételt előfordulását is meggátoljuk.

Benőtt köröm kezelése CO2 lézerrel

A benőtt köröm kezelését elég egyszer elvégezni, ezután pedig már sosem lesz több problémája a korábban folyamatosan benövő körömrésszel.

Milyen előkészítést igényel a benőtt köröm lézeres eltávolítása?

Az esetlegesen előforduló szövődmények elkerülése érdekében a műtét előtt ellenőrizzük, hogy megfelelő-e az érintett végtagrész vérkeringése. Kezeletlen cukorbetegség vagy érszűkület fennállása esetén nem javasolt a műtét elvégzése, a sebgyógyulás folyamata ugyanis ezekben az esetekben nem zajlik le megfelelően. A vérkeringés ellenőrzésén kívül másra nincs szükség, a mindössze 20 perces műtét a legtöbbször azonnal elvégezhető.

Lehetnek-e szövődményei a benőtt köröm lézeres eltávolításának?

Abban az esetben, ha sem kezeletlen cukorbetegség, sem pedig érszűkület nincs jelen, a szövődmények esélye minimális. Ha a benőtt köröm miatt már komolyabb gyulladás alakult ki az érintett végtagon, akkor érdemes még fokozottabban betartani a műtét utánra javasolt teendőket, így a lehető legkisebb eséllyel marad jelen a műtétet követően is gyulladás, vérzés vagy fájdalom.

Milyen teendőim vannak a benőtt köröm lézeres eltávolítását követően?

A műtét után visszamaradó sebfelületet érdemes néhány napig kímélni, így például olyan cipőt választani erre az időszakra, ami kényelmes és jól szellőzik. 10-14 nap alatt általában teljesen begyógyul a seb, és megszűnik a területen korábban jelenlévő gyulladás.

Meg kell-e ismételni a kezelést?

Csak nagyon ritkán fordul elő, hogy a lézeres körömeltávolítást ismételten el kelljen végezni. Száz százalékosan nem zárható ki, hogy a körömágyban visszamaradjon néhány olyan sejt, amelyből újabb körömbenövés alakul ki, ez azonban csak nagyon ritkán történik meg. A lézeres kezelés egyszeri elvégzése után így csaknem minden esetben garantálható, hogy a korábbi, benövésre hajlamos körömrész soha többé nem fog Önnek problémát okozni.

Bejelentkezés és további információk
Bejelentkezés történhet telefonon, emailben, vagy on-line kapcsolatfelvételi űrlapunk segítségével. Elérhetőségeink megtekintéséhez kérjük lapozzon ide: Kapcsolatfelvétel »
A beavatkozások árait itt találja, a bőrgyógyászat címszó alatt: Áraink»

Benőtt köröm végleges megoldás